Wednesday, May 21, 2008

UMNO Bahagian Merbok menyokong penuh kepimpinan Pak Lah

UMNO Bahagian Merbok yang mempunyai keahlian seramai 19,521 orang menyokong penuh kepimpinan YAB Dato' Seri Abdullah Hj Ahmad Badawi. Keputusan itu diputus dengan sebulat suara di dalam mesyuarat jawatankuasa bahagian yang telah diadakan pada 21 Mei 2008 di pejabat UMNO Bahagian Merbok.

Kenyataan salah seorang Ahli Jawatankuasa Bahagian dan Ketua UMNO Cawangan Jalan Badlishah, Mejar (B) Hj Annuar Abdul Hamid yang sebelum ini menyatakan 300 ahli cawangannya yang bertindak keluar parti mengikut Tun Mahathir yang keluar UMNO adalah kenyataan peribadi beliau sahaja dan langsung tidak merujuk kepada kepimpinan bahagian.

Mesyuarat bulanan bahagian tersebut dipengerusikan oleh Ybhg Dato' Hj Arzmi Hamid selaku ketua UMNO Bahagian dan turut dihadziri oleh semua ahli jawatankuasa termasuk Timbalan Ketua UMNO Bahagian, Dato' Hj Tajul Arus bin Mat Zain dan Ketua Penerangan UMNO Bahagian Datuk Seri Zainudin Maidin.

Sokongan ini dibuat berasaskan menghormati budaya, tertib dan kesantunan kepimpinan Melayu. Budaya ini harus dikekalkan kerana asset inilah yang menjadikan bangsa Melayu itu dihormati oleh Inggeris sejak dari zaman penjajahan lagi sehingga sekarang.

No comments: