Sunday, September 14, 2008

"Pokka-pokka" politik bantai TSMY lagi.

Seperti yang dijangka 'pokka-pokka' politik dalam UMNO hentam TSMY lagi. Di antara komen-komen mereka ialah Azalina Othman yang akan mencecah 2 penggal dilantik dalam kabinet Pak Lah - "nampak tidak molek dan wajar undur diri". Setpol Pak Lah, Alwi Che Mat - "setuju pandangan Zaid Ibrahim, TSMY perlu letak jawatan".

Zin Mohammad, Menteri penuh yang baru dilantik dalam kabinet Pak Lah - "jangan persoal keputusan parti". Norza Zakaria yang dilantik MKT oleh Pak Lah - "perlu segera menarik diri dan letak jawatan". Khaled Nordin, menteri kabinet Pak Lah - "jangan mengeruhkan keadaan". Mahadzir Khalid - AMKT dan bekas MB Kedah yang kantoi - "hormati akar umbi". TS Mohammad Mohd Taib, Ketua Penerangan UMNO dan Menteri yang dihidupkan kembali dalam kabinet Pak Lah - "perkara ini tidak harus diperbesarkan".

Inilah komen-komen tanda kesetiaan yang tidak berbelah-bahagi kepada Pak Lah dan banyak lagi asakkan dari mereka selesa dengan UMNO KINI dan SELAMANYA BIAR BEGINI. Andainya berlaku perubahan, untuk 'survival' politik mereka inilah yang akan tampil selepas subuh menyokong TSMY sebagai Perdana Menteri.

Mat Kedah - Sama-sama kita tunggu, samaada UMNO diubah dari dalam. Jangan sampai UMNO diubah dari luar.

No comments: