Thursday, September 18, 2008

Tindakan bijak Pak Lah

Tindakan menyerah tugas pertama dengan melantik Najib sebagai Menteri Keewangan oleh Pak Lah adalah satu tindakan bijak. Ini kerana Kementerian Kewangan merupakan nadi sesebuah negara. Biar gawat politik jangan gawat ekonomi. Diharap enam bulan selepas ini Pak Lah akan serah tugas PM pulak pada Najib. Biarlah transisi perubahan ini berlaku dengan cantik, lembut dan lendit. Tetapi jangan sampai 2010 pulak kerana ia terlalu lama.

Selari dengan pengumuman ini Berita di TV3 dan RTM pun semalam mengumumkan Khairy Jamaludin, menantu Pak Lah secara resmi menawar diri untuk berentap sebagai Ketua Pemuda pada pemilihan UMNO ini. TV3 memberi ruang yang agak panjang kepada Khairy semalam.

Maka akan berlaku lah episod warisan kepimpinan UMNO dipimpin turun-temurun dari anak bekas presiden, cucu bekas presiden, menantu bekas presiden dan selepas ini cicit dan piut.

Mat Kedah : "Wait and see"

2 comments:

ibrahim yahaya said...

Sdr Anak Mahmud,

Macam marah nampak. Sindir pun ada sikit. Pasti pedas bagi mereka yang makan cili. Apa pun, berdoalah agar negara kita ini selamat sejahtera. Amin.

Mazlan, said...

Hanya ingin menyedarkan hala tuju politik negara ini. Dari mana, di mana dan ke mana.