Wednesday, April 23, 2008

Mahathir panas lagi..

Tindakan kerajaan pimpinan Pak Lah membayar ex-gratia sebagai penghargaan kepada enam hakim yang terlibat dalam krisis badan kehakiman pada 1988 telah menimbulkan kemarahan pada Tun Mahathir sekali lagi. Nampaknya kemarahan Tun tidak berkesudahan sehingga sekali ini terlibat dengan Najib pula. Najib pun dah tak layak di mata Tun sekarang ini. Marilah kita tunggu siapa pula Tun nak tunjuk yang layak menjadi Perdana Menteri selepas Pak Lah.

Nampaknya krisis dalaman dalam UMNO dan Barisan tidak selesai juga. Kita rakyat akar umbi di bawah seperti sedang memerhati perlawanan badminton,pusing kiri pusing kanan. Tetapi apapun gelombang politik yang sedang dihadapi jangan sampai ekonomi gawat, saham jatuh, pengangguran meningkat dan keselamatan terancam.

Jika ini berlaku, kita takut kita akan diserang lagi oleh singa-singa lapar yang sedang berada dan menunggu di luar sana dan kita akan berakhir dijajah kembali.

Sebagai orang Islam apa yang harus kita ingat di dalam sembahyang berjamaah jika imam melakukan kesalahan sebagai makmum ada cara, sopan dan tertibnya untuk kita mufaraqah.

No comments: